لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

قانون طلایی برای پیشگیری از جدایی عاطفی و طلاق، خلوت داشتن(۵)

زن و شوهر گاهی نیاز دارند که بدون حضور فرزندان خلوت‌های دونفره‌ای را داشته باشند. بیشتر زوجین وقتی والد میشوند و نقش مادر و پدری را میگیرند، از روابط دو نفره و اختصاصی خودشان فراموش می کنند که این مسئله ممکن است به سلامت رابطه ی عاشقانه و عاطفی شأن صدمه وارد کند و حتی به جدایی بیانجامد. نکته مهم تر در این خلوت ها گفتگو است که مهارتهای خاص خودش را می طلبد.

قانون پنجم: خلوت داشتن

خلوت داشتن دو قسم دارد. یک قسمت این است که هر کدام از زن و شوهر برای خودش به تنهایی و منهای خانواده اوقاتی را داشته باشد که مشغولیت ذهنی او را درگیر نکند. مثل اعتکاف رفتن، زیارت رفتن، کوه رفتن، در دورهمی های دوستانه شرکت کردن و… .

قسم دوم اینکه زن و شوهر در فضای زندگی مشترکشان، برای خودشان زمان هایی را داشته باشند که جداگانه و مختص خودشان باشد، بدون حضور فرزندان و افراد دیگر.

مثلاً با یکدیگر به پارک یا سینما بروند یا به زیارت و جاهایی که می‌توانند لذت و آرامش بیشتری داشته باشند، سفر کنند. یا اینکه با یکدیگر یک فضای گفتگوی عاشقانه و احساسی داشته باشند. و یا یک فضای گفتگوی درد و دل کردن و بیان خاطرات و.. همراه با صمیمیت و همدلی.

خلوت فردی و بخصوص خلوت زوجی برای همسران اگر بجا و مناسب و با کیفیت خوبی برگزار شود می تواند منبعی بسیار قوی از انرژی های مثبت و خوبی باشد که پایداری و استحکام خانواده را تضمین نماید.

این خلوت داشتن ها طبق فرمایشات معصومین علیهم السلام ، می تواند سبب بهبود کیفیت روابط و افزایش سطح آرامش افراد هم باشد.

امام کاظم علیه السلام فرمودند:

«إِجْتَهِدُوا فى أَنْ یَکُونَ زَمانُکُمْ أَرْبَعَ ساعات:ساعَةً لِمُناجاةِ اللهِ، وَساعَةً لاَِمْرِالْمَعاشِ، وَساعَةً لِمُعاشَرَةِ الاِْخْوانِ والثِّقاةِ الَّذینَ یُعَرِّفُونَکُمْ عُیُوبَکُمْ وَیُخَلِّصُونَ لَکُمْ فِى الْباطِنِ، وَساعَةً تَخْلُونَ فیها لِلَذّاتِکُمْ فى غَیْرِ مُحَرَّم وَبِهذِهِ السّاعَةِ تَقْدِروُنَ عَلَى الثَّلاثِ ساعات.»:

بکوشید که اوقات شبانه روزى شما چهار قسمت باشد:

1 ـ قسمتى براى مناجات با خدا (خلوت فردی)

2 ـ قسمتى براى تهیّه معاش

3 ـ قسمتى براى معاشرت با برادران و افراد مورد اعتماد که عیبهاى شما را به شما می فهمانند و در دل به شما اخلاص مى ورزند(خلوت فردی در دورهمی دوستان)

4 ـ و قسمتى را هم در آن « خلوت » می کنید براى درک لذّت هاى حلال [و تفریحات سالم] و به وسیله انجام این قسمت است که بر انجامِ وظایف آن سه قسمت دیگر توانا می شوید.(مانند خلوت زوجی)

تحف العقول / ترجمه کمره ای ; ج ۱ ص ۴۳۳

فاطمه سازمند

انتهای پیام

قانون اول

قانون دوم

قانون سوم

قانون چهارم

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید