لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

۷ قانون طلایی برای پیشگیری از جدایی عاطفی و طلاق(۴)

معمولاً زوجینی که ارتباط موفقی را با یکدیگر دارند، اصولی مانند احترام متقابل را در روابط دونفره شان حتماً رعایت می کنند. احترام به حقوق دیگران بخصوص احترام به حقوق همسر در روابط زناشویی اهمیت فوق العاده ای دارد، بطوریکه اگر این اصل و قانون نادیده گرفته شود پایه های روابط زوجین سست و ناپایدار خواهد بود و استحکام خانواده همواره در خطر نابودی قرار خواهد داشت.

قانون سوم: احترام

احترام در رابطه بسیار تاثیرگذار است و باید متقابل باشد از قدیم گفته اند، اگر می‌خواهی احترام ببینی باید احترام بگذاری.

اگر زوجین می‌خواهند مطمئن شوند که در ارتباطات خود احترام را رعایت می‌کنند به دو نکته مهم باید توجه کنند:

الف) زن و شوهر در فضای ذهن و فکر یکدیگر نسبت به هم احترام قائل باشند.

یعنی وقتی هم که همسرشان حضور ندارند نسبت به او احترام قائل باشند و در افکار خود همسرشان را شخصیت محترمی بدانند.

تکرار این مسئله در فضای ذهن و فکر باعث می شود که احترام گذاشتن آنها در ارتباط حضوری شان در رفتارها ، گفتارها و حتی بکارگیری واژه ها شان نمود پیدا کند و مشهود باشد.

ب) حفظ و تداوم رابطه ی خوب زوجین در « داشتن احترام » است ، چه اینکه رابطه رابطه کلامی باشد، رابطه عاطفی باشد و یا هر نوع رابطه دیگری.

سه نشانه مهم در روابط محترمانه:

۱_ وقتی کسی را خود را قابل احترام می‌داند از نظر دیگران دارای سلامت روح است. روح و روانش دارای آرامش است پس وقتی کنار شما قرار می‌گیرد، هم با علاقه با شما صحبت می‌کند، هم با علاقه با شما ارتباط می‌گیرد و هم اینکه حس آرامش دارد. وی میتواند این آرامش را در کلام احترام آمیز شما دریافت کند.

۲_ افزایش محبت

دومین نشانه احترام افزایش محبت است. همسران هر چقدر به یکدیگر احترام بیشتری بگذارند، قطعاً محبت بیشتری می‌بینند. و قطعاً کسی که مخاطب بی‌احترامی قرار بگیرد نسبت به طرف مقابل از خودش محبت نشان نمیدهد.

۳_ استحکام پایه های زندگی

سومین نشانه احترام استحکام پایه‌های زندگی است. زوجین پایه‌های رابطه و زندگی شان را زمانی می‌توانند محکم کنند و به آن تکیه بزنند، که این احترام در کلام ، رفتار، باور و فکرشان نسبت به همسر رعایت شده و از سلامت ارتباطی برخوردار باشند.

فاطمه سازمند

انتهای پیام

قانون اول

قانون دوم 

قانون سوم 

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید