لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

۷ قانون طلایی برای پیشگیری از جدایی عاطفی و طلاق(۲)

دومین قانون طلایی برای پیشگیری از جدایی عاطفی و طلاق

ارتباط کلامی و گفتگو در بین زوجین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.دلیل بسیاری از اختلافاتی که بین زوجین ایجاد می‌شود به دلیل نداشتن گفتگوی سالم و مهارت‌های فن بیان است. چنانچه زوجین بخواهند بطور جدی به دنبال کاهش تنش ها و اختلافات بین خودشان باشند ، حتماً و الزاماً باید در مورد مهارت های فن بیان و گفتگو آموزش های لازم را ببینند.

قانون دوم: گفتگو

دومین قانون طلایی در ارتباطات زوجین قانون گفتگو است. از جهتی که بیشترین راه ارتباطی ما با دیگران از طریق زبان و گفتگو صورت می‌پذیرد بنابراین بیشترین مقدار و حجم ارتباط بین زن و شوهر را باید گفتگو پر کند. گفتگوی بین زوجین ۲ نشانه دارد؛

۱ _وجود گفتگو

گفتگو لزوماً باید بین زن و شوهر وجود داشته باشد. اگر در طول یک روز حتی یک گفتگو هم بین زوجین وجود نداشته باشد می‌گوییم سطح رابطه پایین است. یعنی رابطه مورد قبول نیست و از سلامت کافی نیز برخوردار نمی‌باشد. یکی از اهدافی که در گفتگو دنبال می‌شود افزایش صمیمیت است . به این ترتیب که هر چقدر میزان و مقدار گفتگو باشد این امر نشان دهنده ی صمیمیت بیشتر بین زوجین می‌باشد.

ناگفته نماند که، گفتگو مهارت‌های خاص و قوانینی دارد که زن و شوهر باید به آنها آگاهی داشته باشند و خود را ملزم به رعایت آن قوانین بدانند.

قوانینی مانند عدم بکارگیری جملات و کلمات ناراحت کننده و همچنین مجهز شدن به مهارتهایی مانند لحن نرم و لطیف و زبانی خوش.

۲_ وجود گفتگوی عاطفی و عاشقانه

وجود گفتگوی عاشقانه بین زوجین استحکام رابطه را بالا می‌برد. متأسفانه آمارها نشان داده است که درصد پایینی از زوجین این نوع گفتگو را در روابط خود دارند.

گفتگوی عاطفی و احساسی آثار معجزه آسایی در نزدیک شدن قلب‌ها دارد و دل های افراد را نسبت به هم نرم و مهربان می سازد.

زن و شوهر باید سعی کنند در طول روز و در خلوتی دو نفره گفتگوی عاشقانه را داشته باشند. فضایی که عاری از هر گونه دل مشغولی و استرس و فشار و هیجان باشد و زن و شوهر بتوانند با خیالی آسوده و در آرامش گفتگوی عاطفی پر مهری را در کنار یکدیگر تجربه کنند. قطعا این گفتگو در شرایط خوب و کیفیت مناسب به زوجین انرژی مثبت و حس و حال خوبی نیز خواهد داد.

اگر این گفتگوی عاطفی و عاشقانه در طول روز تداوم داشته باشد بدون شک استحکام رابطه نیز بیشتر خواهد شد.

چه خوب است که زوجین از همان ابتدای زندگی انجام این گفتگو را جدی گرفته و برنامه ی روزانه شان زمانی را برای این گفتگو تعیین کنند و خود را ملزم و متعهد به انجام این گپ‌و گفت عاشقانه بدانند.

قانون اول

فاطمه سازمند

انتهای پیام

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید