لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

مشکلات جنسی از شایع ترین دلایل طلاق 

از شایع‌ترین علل و عوامل طلاق زوجین و یا نارضایتی زوجین مشکلات و مسایل مربوط به رابطه جنسی آنها است که منجر به جدایی و گاها طلاق عاطفی می‌شود که هر کدام از این موارد پیامدهای منفی و مخربی برای فرد و جامعه دارد.

یکی از اساسی ترین انگیزه های هر فرد برای ازدواج، تأمین نیازهای جنسی است. به علاوه تامین نیازهای جنسی افراد جامعه در بستر مناسب آن یعنی ازدواج، یکی از عوامل سلامت جامعه محسوب می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ممکن است این نیاز اساسی فرد به دلایل متعددی در بستر خانواده مرتفع نگردد و زمینه ساز مشکلات زیان‌بار دیگری شود. بنا به اهمیت این مسئله در بعد فردی و اجتماعی نیاز است عوامل آن بررسی شود و در جهت رفع این مشکل تلاش شود چرا که رابطه جنسی از عوامل تداوم و استحکام پیوند زناشویی است.

در جوامع سنتی و در برخی از خانواده‌های سنتی‌تر دختران و پسران در آستانه ازدواج اطلاعات و مهارت‌های زیادی در رابطه با مسائل زناشویی ندارند. در حالی که این مرحله از صمیمیت در میان زوجین یکی از عوامل مهم در زندگی مشترک محسوب می‌شود و می‌تواند عامل استحکام یا فروپاشی زندگی یک زوج شود. بنابراین لازم است زوجین اطلاعات کافی در زمینه مسائل جنسی داشته باشند. برای این منظور می‌توانند از مشاوران زبده کمک بگیرند.

با یکدیگر گفتگو کنید

زن و شوهر باید بدون محافظه کاری درباره این موضوع گفتگو کنند و یکدیگر را از خواسته‌ها و انتظار یکدیگر آگاه کنند. طبیعتاً هر قدر میزان شناخت زوجین از یکدیگر و توقعاتی که از یک رابطه جنسی دلپذیر دارند، بیشتر باشد، کیفیت رابطه آنها بهتر خواهد بود. زن و شوهر باید سعی کنند از عوامل رضایت همدیگر در رابطه جنسی مطلع شوند و نکته مهم این است که این گفتگو باید صادقانه و کاملا راحت باشد.

پس از برقراری رابطه جنسی نیز زوجین باید در کمال آرامش درباره کیفیت رابطه خود صحبت کنند. زوجین باید از همدیگر بپرسند که آیا توانسته‌اند در رابطه جنسی موفق باشند و رضایت طرف مقابل را کسب کنند یا خیر. اگر زن یا شوهر از این رابطه ناراضی بوده است، دلایل آن را بررسی کرده و در رفع آن دلایل بکوشند.

صمیمیت را فراموش نکنید

موفقیت در یک رابطه جنسی لزوما به همان لحظات فیزیکی محدود نمی‌شود بلکه رضایت در رابطه زناشویی به نوع رفتار و رابطه عاطفی‌ که زوجین اغلب با یکدیگر دارند نیز برمی‌گردد. زن و شوهر نمی‌توانند با داشتن یک رابطه سرد و غیرعاطفی از یک رابطه جنسی عالی لذت ببرند. آنها باید سعی کنند از هر لحظه از زندگی برای کشف صمیمیت در رابطه خود بهره ببرند. گرفتن دستان یکدیگر، در آغوش کشیدن، گشت و گذارهای شبانه، مکالمات احساسی و درد و دل کردن در طول روز می‌تواند یک رابطه خاص و عاطفی میان همسران برقرار کند و این پیام را به طرف مقابل بدهد که برای او ارزشمند است. روابط صمیمانه به برقراری یک رابطه جنسی موفق بسیار کمک می‌کند.

سبک زندگی سالم را دنبال کنید

زوجین در هر مرحله از زندگی مشترک که قرار دارند بهتر است هر چه سریع‌تر به سبک زندگی سالم روی آورند. سلامت روحی و جسمی یک زندگی عاشقانه را از هر جهت بهبود می‌بخشد. زن و شوهر باید مواظب سلامت روان خود باشند، اگر نیاز می‌بینند نظر یک مشاور را در این رابطه جویا شوند. ورزش کنند و تغذیه سالم داشته باشند‌. همچنین باید برای خود لحظاتی را قرار دهند و اهداف انگیزه‌های زندگی مشترک‌شان را مرور کنند. زوجین باید مطمئن شوند به لحاظ جسمی چیزی مانع رابطه زناشویی آنها نیست. بهداشت فردی مانند بوی خوش، و پاکیزگی بدن از عوامل یک رابطه جنسی رضایت‌بخش است. اهمیت دادن به ظاهر خود مانند پوشیدن لباسهای زیبا و بوی خوش و آرایش کردن زنان نیز مقوم رابطه زناشویی است.

در آخر…

رضایت از زندگی جنسی همسران به اندازه ابعاد دیگر زندگی و شاید بیشتر دارای اهمیت است. پس در صورت وجود علائم نارضایتی باید با گفتگو و مشاوره آن را حل کنند و خجالت را کنار بگذارند. زوجین باید مطالعات خود را در رابطه با ارتباط جنسی بالا ببرند و اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

زهره علوی

انتهای پیام

 

 

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید