لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

چرا مهارت صداقت و روراستی در زندگی مشترک مهم است؟

ممکن است هر فردی انتظارات و توقعات خاصی از زندگی مشترک داشته باشد، اما داشتن آرامش و صداقت در زندگی به عنوان یک رکن مهم و اساسی خواسته مشترک تمام زوجین است. تا جایی که این اصل مهم در برخی موارد می‌تواند کمبود های دیگر زندگی مشترک را جبران کند.

برای رسیدن به آنچه که از آن به عنوان خوشبختی یاد می‌شود، باید توانایی ها و مهارت هایی را کسب کرد تا طعم واقعی یک زندگی مشترک را چشید.

هر چند توصیه می‌شود مهارت زناشویی و زندگی مشترک پیش از ازدواج یاد گرفته شود اما کسب این توانایی‌ها پس از آغاز زندگی مشترک نیز خالی از لطف نیست و می‌تواند روح تازه ای به پیوند ازدواج زوجین بدمد.

این مقاله را به مهارت صداقت و روراستی اختصاص دادیم که در ادامه مطالعه می‌کنید.

یکی از مهم ترین ملاک های ازدواج برای افراد، صداقت است چرا که همسر صادق در هر شرایطی از دروغ و نیرنگ استفاده نمی کند و به عبارتی دیگران را گول نمی زند و فردی قابل اعتماد و تکیه گاه مطمئنی در زندگی مشترک است.

تمام تلاش تان را بکنید تا در کنار گسترش مهارت های زندگی زناشویی، در مقابل همسرتان خود واقعی تان باشید. همسرتان همسفر موقتی زندگی شما نیست، بلکه همراه و همدم ابدی زندگی شما است. در زندگی مشترک طولانی مدت باید همواره صداقت را در تمام مراحل زندگی در نظر داشته باشید.

به محض اینکه همسرتان اولین دروغ و ناراستی را از شما ببیند، اولین ضربه بر پایه های زندگی تان نواخته می‌شود و زمزمه‌های بی اعتمادی به زندگی تان وارد می‌شوند. همسرتان دیگر نگاه گذشته را به شما ندارد و این بی اعتمادی مانند یک قاتل خاموش در زندگی کمین می‌کند و در مواقع بحث و دعوا خود را نشان می‌دهد. بنابراین نباید اجازه دهید پنهان کاری و دروغ، جای صداقت را بگیرد و طعم شیرین زندگی مشترک تان را تلخ کند.

صداقت و روراستی، احساسات عاشقانه میان زوجین را عمیق تر می کند و زن و شوهر را به یکدیگر نزدیک تر خواهد کرد، به همین علت است که صداقت یک اصل مهم در زندگی مشترک محسوب می شود و بدون آن زندگی بدون اعتماد متقابل است.

زهره علوی

انتهای پیام

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید