لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

ضرورت تشکیل خانواده در اسلام| ارضای نیاز جنسی

در آموزه های اسلامی اهداف و کارکردهایی برای خانواده بیان شده است به این کار کردها در نوع نگرش به این نهاد مهم اجتماعی تاثیر بسزایی دارد. ارضای نیاز جنسی از وظایف اساسی زن و مرد در مقابل یکدیگر است. از دیدگاه اسلام ارضای نیاز جنسی تنها از راه ازدواج شرعی امکان پذیر است؛ از این رو در احکام اسلامی اهمیت این مسئله به شیوه های مختلف بیان شده است. به عنوان ،نمونه زن یا مرد به بهانه عبادت نمی توانند از روابط جنسی سرباز زنند. رسول خدا زنان را این گونه مورد خطاب قرار داد: نماز خود را طولانی نکنید تا همسرانتان را منع کنید.

آموزه های اسلامی نه تنها به اصل برقراری روابط جنسی اهمیت می‌دهد بلکه به کیفیت و نتیجه آن که لذت طرفین است نیز توجه دارد؛ از این رو جهت رسیدن به این هدف راهکارهایی را بیان می‌کند.

توصیه به زنان برای تن دادن به روابط جنسی در شرایط مختلف؛ و او را از کامیابی مانع نشود، هر چند بر جهاز شتری سوار باشد. زن باید با زیباترین لباسها و بهترین عطرها و بهترین لوازم آرایشی، خود را آراسته و بر مرد عرضه کند: بر زن است که خود را با خوشبوترین عطرها خوش بو کند و بهترین لباسهایش را بپوشد و با بهترین زینت ها خود را به بیاراید و هر صبح و شام خود را بر همسرش عرضه کند.

زن باید حیای خود را در خلوت با شوهرش کنار بگذارد: بهترین زنان شما کسی است که هنگام خلوت با همسرش زره حیا را کنار بگذارد.

مرد نیز باید همان گونه باشد که انتظار دارد زن برای او آماده باشد: اگر آراسته نباشی آیا خوش داری که همسرت را نیز مانند خودت ببینی؟ عرض کردم نه فرمود او نیز چنین است.

توصیه به پرهیز از عجله و شتاب در روابط جنسی: هرگاه یکی از شما خواست با همسرش آمیزش نماید شتاب نکند که زنان را نیازهایی است.

بنابراین ارضای نیازهای جنسی یکی از حکمت های ازدواج و از عوامل آرامش بخش است. این امر یکی از وظایف مهم زن و مرد بوده و هر دو جهت ارضای صحیح و مناسب آن مسئولند. توجه به زیبایی ظاهر برای جذاب بودن از جمله مواردی است که در روایات به آن سفارش شده است. راوی می گوید: نزد پدر بزرگوار امام رضا (ع) رفتم دیدم حضرت خضاب سیاه بسته است. عرض کردم محاسن خود را سیاه کرده اید؟ حضرت فرمود: خضاب عفت زن ها را زیاد می کند، اگر مردها خضاب می کردند و خویش را آماده می کردند، زنان از مسیر عنان بیرون نمی شدند.

منبع: محمد تقی فعالی، کتاب سفر با خورشید (زندگی به سبک امام رضا (ع))

انتهای پیام

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید