لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

نحوه ارتباط با خانواده همسر 

خانواده همسرتان

کم و کیف تعامل با خانواده همسر همیشه یکی از مسائل مهم زندگی زوجین بوده است. این روابط گاهی به چالش های جدی می انجامد و حتی رابطه میان زن و شوهر را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد‌. به همین علت باید در برقراری رابطه با خانواده همسر که پس از ازدواج عضوی از خانواده شما نیز محسوب می شوند، اطلاعات و آگاهی کسب کنید.

اگر همسرتان را دوست دارید و او را شخص قابل قبولی در زندگی مشترک تان یافتید، باید بدانید که او حاصل رشد و پرورش در خانواده ای است که او را اینگونه تربیت کرده اند. پس اگر او را پذیرفته اید باید خانواده او را که بخش مهمی از زندگی اش هستند را نیز بپذیرید.

همسرتان را تنگنا قرار ندهید 

یکی اشتباه ترین کارهایی که باعث می‌شود زندگی مشترک تان را بر خود و همسرتان تلخ کنید این است که همسرتان در دوراهی انتخاب خود یا خانواده‌اش قرار دهید. خانواده همسرتان حتی اگر خیلی بد باشند، باز هم باید مسیر کوچکی برای تعامل با آنها باز بگذارید. انتظار نداشته باشید همسرتان با خانواده و پدر و مادری که او را بزرگ کرده اند قطع رابطه کند.

تفاوت ها را بپذیرید 

اختلاف نظرات و سلایق یک مسئله بسیار رایج است که همیشه وجود داشته است. خانواده همسرتان حتما نباید مطابق میل شما رفتار کنند، همان طور که شما نیز مجبور به این کار نیستید. پس تفاوت های فرهنگی را در عین داشتن یک رابطه سالم بپذیرید و با آن کنار بیایید.

آنها را بشناسید

برای داشتن یک تعامل گرم و صحیح باید طرف مقابل را به درستی شناخت. بنابراین به رفتارها و گفتار آنها دقت کنید و آنها وارد گفتگوی دوستانه شوید. اینکه در مواقع مختلف چه رفتارهایی دارند، به چیزهایی علاقه دارند، چه چیزهایی را دوست ندارند و….از نکاتی است که می‌توانید درباره آن شناخت پیدا کنید.

به آنها بی احترامی نکنید

اگر می‌خواهید زندگی مشترک تان صدمه ای نبیند، در میان دعوای شخصی خود با همسرتان پای خانواده‌اش را وسط نکشید و به آنها توهین نکنید. این کار باعث می شود در چشم زن یا شوهرتان فرد منفوری شوید. در واقع رفتار محترمانه شما با خانواده همسر، منجر به رفتار محترمانه آنها با شما و همچنین عزت یافتن در نزد همسرتان می‌شود.

محبت کنید 

پس از آن که شناخت نسبی از خانواده او به دست آوردید با آنها با ملاطفت و مهربانی برخورد کنید. مانند یک غریبه خشک و رسمی نباشید. مخصوصا با پدر و مادر همسرتان رابطه گرمی داشته باشید و آنها را مانند والدین خود احترام کنید.

در پایان…

همان طور که از نکات رفتار با خانواده همسرتان متوجه شدید، احترام در این روابط حرف اول را می‌زند. پس تا حد ممکن و برای استحکام رابطه زناشویی خود حرمت ها را حفظ کنید و حتی گاهی از برخی مسائل جزئی که باب میل تان نیست چشم پوشی کنید.

زهره علوی

انتهای پیام

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید