لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

مهارت برقراری ارتباط موثر در زندگی مشترک 

به طور حتم هیچ کس از یک زندگی پر جنجال و تنش زا که در آن همسران مدام با یکدیگر در حال بحث و جدل هستند را دوست ندارد. اما متاسفانه همسران نمی دانند دقیقا برای رفع این مشکل و کسب آرامش در زندگی چه باید بکنند. برای رسیدن به آنچه که از آن به عنوان خوشبختی یاد می شود، باید توانایی ها و مهارت هایی را کسب کرد تا طعم واقعی یک زندگی مشترک را چشید. در این مقاله مهارت برقراری ارتباط موثر با همسر را می خوانید.

معمولا روابط میان زوجین در اوایل ازدواج بر پایه عشق و هیجان است و به ندرت در طول زمان از این هیجان کاسته می‌شود و شما را با واقعیات زندگی مشترک رو به رو می‌کند. در این مرحله نیاز است آنچه از برقراری ارتباط با همسرتان می‌دانید را تقویت کنید و اجازه ندهید زندگی مشترک تان به تکرار روزمرگی ها تبدیل شود و از آن خسته شوید. مهارت هایی که در ارتباط با همسرتان از آن استفاده می‌کنید در اینجا بسیار کمک کننده خواهد بود. برای داشتن یک زندگی مشترک طولانی مدت باید بتوانید ارتباطی صمیمانه و منطقی با همسرتان داشته باشید. پس از هر فرصتی برای داشتن یک ارتباط صمیمانه با همسرتان استفاده کنید و گرمای زندگی خود را سرپا نگه دارید.

کلیدی ترین ترفند برقراری یک رابطه موثر با همسرتان، هنر ارتباط کلامی مفید یا همان گفتگو است. اما باید بدانید که گفتگوی موثر کاملا دوستانه و عاشقانه است و شامل توهین، تحقیر و انتقاد بیش از حد نمی شود چرا که باعث ایجاد تنش و درگیری می شود. همواره تلاش کنید از لجبازی های کودکانه بپرهیزید، سرزنش نکنید و در مقابل هم جبهه نگیرید و فراموش نکنید هر دوی شما در یک جبهه و در کنار هم قرار دارید، نه در مقابل هم. احترام، همراهی و همدلی با همسرتان به ارتباط موثر و عاطفی شما با او می انجامد.

زهره علوی

انتهای پیام

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید