لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

اهمیت درک متقابل در زندگی مشترک

بی گمان هیچ کس از یک زندگی پر جنجال و تنش زا که در آن همسران مدام با یکدیگر در حال بحث و جدل هستند را دوست ندارد. اما متاسفانه همسران نمی دانند دقیقا برای رفع این مشکل و کسب آرامش در زندگی چه باید بکنند. برای رسیدن به آنچه که از آن به عنوان خوشبختی یاد می شود، باید توانایی ها و مهارت هایی را کسب کرد تا طعم واقعی یک زندگی مشترک را چشید. در این مقاله مهارت درک متقابل را مطالعه می کنید.

شما به وسیله خودشناسی که درباره آن در مقاله مهارت های زندگی توضیح دادیم، می‌توانید تا حد زیادی نیازهای خود را بشناسید و با گفتگوی دوستانه آن را به همسرتان منتقل سازید. این مسئله نباید یک طرفه باشد و هر چند با خود بیندیشید که همسر خود را به خوبی می‌شناسید، اما باید از او هم درباره انتظارات و خواسته هایش در زندگی مشترک بپرسید و به نتایج مشترکی دست یابید. این مسئله باعث می‌شود تا یکدیگر را به خوبی بشناسید و این شناخت، درک متقابل را به همراه دارد که گاه گفته می‌شود از عشق هم مهم تر است. شما با فرا گرفتن این مهارت می‌توانید تا حد زیادی از سوء تفاهمات و مشکلات میان خود بکاهید.

یکی از مهمترین مواردی که زندگی زوجین را شیرین و خوشایند می کند، درک متقابل در زوجین است. درک متقابل از مهارت های اساسی در زندگی مشترک است که زوجین باید آن را جدی بگیرند. در صورت رعایت این اصل مهم می توان به سادگی از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد.

یک اصل مهم برای درک همسرتان و درک متقابل او از شما این است که یک‌دیگر را به خوبی بشناسد و به خواسته ها و نیازهای دیگر واقف باشید تا به بهترین نحو یکدیگر را درک کنید. شناخت مشکلات، روحیات، اخلاق و حتی عیب های یکدیگر به درک متقابل تان از یکدیگر بسیار کمک می کند. این که با تمام وجود به همسرتان گوش فرا می دهید و ارتباط صحیح عاطفی و فیزیکی با وی برقرار می کنید، شما را به سطح قابل قبولی از درک متقابل می رساند.

انتهای پیام

نویسنده: زهره

علوی

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید