لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

چگونه در زندگی مشترک مورد خیانت واقع نشویم؟ 

یکی از رنج آور ترین و وحشتناک ترین پدیده هایی که زوجین ممکن است در زندگی مشترک آن را تجربه کنند، پدیده خیانت است. این موضوع دارای ابعاد پیچیده ای است و شامل هر گونه رابطه‌ای خارج از رابطه زن و شوهر است.

اگر خیانت را پایان یک تعهد همسرانه نشماریم، دست‌کم می توانیم آن را بزرگ ترین تهدید زندگی مشترک و خانواده بنامیم. این پدیده شوم دارای پیامدهای ناگواری چون سرخوردگی، افسردگی، کاهش عزت نفس و دیگر مشکلات روحی و روانی است.

این پدیده علت های مختلفی دارد، مانند عدم رضایت زوجین از یکدیگر گ که این نارضایتی می تواند شامل نارضایتی جنسی، عاطفی شود. دلیل دیگر ممکن است عدم اهمیت از سوی همسر باشد که فرد در زندگی مشترک مورد تائید و احترام قرار نمی‌گیرد. بستر دیگری که خیانت ممکن است در آن رخ فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که امروزه بسیار شایع شده است. برخی بیماری روحی و اختلال شخصیت و بستر رشد فرهنگی زوجین نیز می‌تواند منجر به خیانت به همسر شود.

راه پیشگیری از خیانت چیست؟

پس از مرور کوتاه دلایل خیانت، حال باید به راه های پیشگیری از آن بپردازیم، چرا که پس از وقوع خیانت به سختی می توان تبعات آن را کنترل کرد، پس عاقلانه تر است که از رخ دادن آن جلوگیری کنیم.

خود را از خیانت مصون ندانید

هرگز نباید خیانت کردن یا مورد خیانت واقع شدن را از خود دور بدانیم چرا که این امر موجب می‌شود از فراگرفتن مهارت های زندگی، خود را مصون بدانیم. چه بسا خیانت هایی که شخص هیچ برنامه ای برای آن نداشته و به تدریج رخ داده است. هر چند زندگی تان با همسرتان بسیار عاشقانه و به دور از هر مشکلی باشد، باز هم احتمال بدهید که یک درصد ممکن است این پدیده دردناک برای شما هم رخ بدهد. اگر خود را از آن ایمن ندانید باعث می‌شود به حفظ زندگی مشترک تان کمک کنید و از آن غافل نمانید. البته این معنای وسواس فکری و کنترل کردن مداوم همسرتان نیست بلکه به معنای یک احتمال کوچک است.

عزت نفس داشته باشید

برای خود احترام قائل شوید و خود را فردی ارزشمند قلمداد کنید. این نکته را به شریک زندگی تان نیز منتقل کنید که به قدری عزتمند و با ارزش هستید که خیانت کردن به شما کار آسانی نیست. همسرتان و زندگی مشترک را دوست بدارید و راس اولویت های تان قرار دهید اما شخصی نباشید که همیشه در حال ایثار و فداکاری است، بگذارید همسرتان هم برای شما فداکاری کند. هر چه در چشم خود عزیز و محترم باشید، به همان میزان در نگاه همسرتان مهم و ارزشمند هستید.

آسان بگیرید

اگر بابت هر کوچک و بی ارزشی به همسرتان سخت بگیرید و به قول معروف غر بزنید، زندگی را رفته رفته بر او سخت می‌کنید. ممکن است در این حالت به فردی تبدیل شوید که همسرتان از شما فراری است و چشم دیدن تان را ندارد. اگر این مسئله رخ دهد، فاصله عاطفی میان شما و همسرتان زیاد می‌شود و بستری برای خیانت ایجاد می‌شود.‌ پس بهتر است با سهل گیری زندگی را بر خود و همسرتان سخت نکنید و تا جایی که امکان دارد تغافل و چشم پوشی کنید.

به نیازهای همسرتان توجه کنید

هرگز اجازه ندهید روابط عاشقانه شما و همسرتان به سوی سردی برود. خواسته های همسرتان را درک کنید و تا حد ممکن به آن پاسخ مثبت بدهید، حتی اگر گاهی از پس خواسته های او برنمی آیید با محبت به او توضیح دهید. نیاز جنسی و عاطفی دو موضوع مهم و حیاتی در زندگی مشترک هستند که اگر در بستر مناسب تامین نشوند فرد را به انحرافاتی چون خیانت می‌کشاند. هر چه می‌توانید در کسب مهارت های جنسی و زناشویی بکوشید و از کنار این مسئله ساده نگذرید. یکی از بهترین شیوه ها برای درک متقابل و تامین نیازهای جنسی زوجین، این است که با یکدیگر در این رابطه گفتگو کنند و میزان رضایت یکدیگر را بسنجند.

آراسته باشید

سعی کنید همیشه مرتب و پاکیزه باشید و به نظافت شخصی خود بسیار اهمیت دهید. یکی از راه های بسیار ساده برای جذب همسرتان و پیشگیری از خیانت او، این است که خود را برای بیارایید و همیشه مرتب و خوشبو باشید. این نکته های کوچک اما مهم به دوام زندگی مشترک تان کمک می‌کند.

زهره علوی

انتهای پیام

 

 

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید