لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

مهارت گوش دادن فعالانه به همسر

داشتن آرامش در زندگی به عنوان یک رکن مهم و اساسی خواسته مشترک تمام زوجین است. تا جایی که این اصل مهم در برخی موارد می‌تواند کمبود های دیگر زندگی مشترک را جبران کند. کسب برخی مهارت های مهم زندگی به داشتن آرامش و خوشبختی کمک بسیاری می کند. یکی از این مهارت های مهم گوش دادن فعالانه به همسر است.

توانایی گوش دادن فعالانه به همسرتان، مهارتی است که صمیمیت و روابط عاشقانه تان را دو چندان می‌کند. گاهی همسرتان به جز همدلی و همراهی چیز بیشتری از شما نمی‌خواهد. پس سعی کنید مانند یک دوست و همراه او را بفهمید و از قضاوت عجولانه و ارزش گذاری گفته هایش بپرهیزید. همان مقدار که مهارت گفتگو با همسر اهمیت دارد، مهارت گوش دادن نیز دارای اهمیت است.

تمام حواس تان را شش دانگ به همسرتان بدهید و به کارهای دیگر در آن لحظه نپردازید، به گونه ای که همسرتان در آن لحظه احساس کند مهم ترین فرد جهان است. تا جای ممکن ابدا میان حرف همسرتان نپرید و اجازه بدهید پس از آن که حرف هایش به اتمام رسید، حرف و نظر خود را مطرح کنید.

سعی کنید این پیام را به همسرتان منتقل کنید که تمام تمرکزتان بر روی حرف های او است، می‌توانید برای این کار از زبان بدن خود استفاده کنید و ارتباط چشمی با او برقرار کنید و با کلماتی کوتاه گفته های او را تائید کنید. اگر همسرتان متوجه شود که به او گوش نمی‌دهید، ممکن است احساس کند که گفته هایش برای شما اهمیتی ندارد. پس برای گفتگو دیگر به سراغ شما نمی‌آید و این می‌تواند آغاز مشکلات متعددی در زندگی مشترک تان باشد.

زهره علوی

انتهای پیام

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید