لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

مهارت عشق ورزیدن در زندگی مشترک 

بدون شک اگر زندگی مشترک با توانمندی های زوجین و وقع نهادن آنها به این امر همراه باشد بسیاری از مشاجرات و تنش ها به حداقل می رسد و شاهد مواردی چون طلاق عاطفی و طلاق قانونی نیستیم. در هر مرحله از زندگی مشترک تان که هستید از همین امروز شروع به کسب توانمندی های خود در رابطه با عشق ورزیدن و پیوند زناشویی نمایید و اثرات مثبت آن را در کانون گرم خانواده ملاحظه نمایید و ارمغان آرامش را به خود، همسرتان هدیه دهید.

برای رسیدن به آنچه که از آن به عنوان خوشبختی یاد می‌شود، باید توانایی ها و مهارت هایی را کسب کرد تا طعم واقعی یک زندگی مشترک را چشید. در این مقاله درباره مهارت عشق ورزیدن سخن گفته شده که در ادامه می خوانید.

اگر چه بسیار گفته می‌شود «عشق برای یک زندگی کافی نیست» ولی قطعا مورد نیاز است. عشق می‌تواند حالات متفاوتی داشته باشد، می‌تواند کمک در کارهای خانه به زن باشد یا می‌تواند ساکت کردن فرزندان برای استراحت پدر خانواده پس از کار باشد. اما ابراز علاقه به وسیله بیان کلامی و روابط فیزیکی، نه تنها می‌تواند مکمل این رفتار ها باشد، بلکه پیوندهای مهر و محبت را در زندگی مشترک استوار تر سازد، آن گونه که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «اینکه مردی به همسرش بگوید دوستت دارم، هرگز از قلب زن بیرون نمی‌رود.»

با صمیمیت سعی کنید زبان عشق یکدیگر را کشف کنید. شاید برای برخی زنان یک شاخه گل یا یک نوازش محبت آمیز به اندازه ابراز علاقه کلامی اثرگذار باشد و شاید برای مردان، حس اعتماد و تکیه ‌ گاه بودن، همان عشقی باشد که از زندگی مشترک انتظار دارند.

پیاده سازی موارد مهمی که می تواند به مهارت عشق ورزی تان کمک کند عبارتند از: شنونده فعال و خوبی برای همسرتان باشید و در برابر او سراپا گوش باشید. گاهی برای یکدیگر پیام های عاشقانه مانند شعر و جملات کوتاه بفرستید. سعی کنید به جای استفاده بیش از حد از فضای مجازی، با همسرتان وقت بگذرانید. حامی و پشتیبان همسرتان در هر شرایطی باشید. گاهی برای به دست آوردن دل همسرتان به کارهای مورد علاقه او بپردازید. حتی برای امور کوچک تشکر و قدردانی از همسرتان را فراموش نکنید. برای کارهای مهم و حتی جزئی خود با او مشورت کنید.

زهره علوی

انتهای پیام

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید