لوگو باشگاه زندگی

باشگاه زندگی

انتخاب آگاهانه

زندگی عاشقانه

کاری از اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

InShot_۲۰۲۴۰۲۰۴_۱۵۰۲۵۱۸۶۳

رشد و تکامل در ازدواج چگونه ایجاد می‌شود؟

احتمالا شما هم این نکته را که «ازدواج باعث رشد و کمال می‌شود» را شنیده باشید و این سوال برای تان پیش آمده باشد که این رشد چگونه و در چه ابعادی از زندگی مشترک رخ می دهد.

برخی با تکیه بر همین اصل و بدون هیچ هدف اصولی و مشخصی اقدام به ازدواج می کنند و برخی دیگر ازدواج را حلال مشکلات و مسائل خود می دانند. افراد بسیاری صرفا به دلیل هیجانات آغاز زندگی مشترک و یک تغییر و تحول اساسی در زندگی، ازدواج می کنند و معیار و هدف خاصی برای ازدواج خود ندارند.

ازدواج یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فرد است و چه بهتر است که این امر مهم با رشد و تکامل همراه باشد. در ادامه به صفات زوجینی می پردازیم که در روند زندگی مشترک شان به رشد شخصیتی دست یافته اند.

اصولاً این زوجین مهارت های زندگی را پیش از ازدواج به خوبی فرا گرفته اند. آنها نسبت به زندگی مشترک نگرشی منطقی و هدفمند دارند و ازدواج را تنها در روزهای شاد ابتدای زندگی خلاصه نمی کنند. نگاه واقع بینانه نسبت به مشکلات طبیعی زندگی و فراز و فرودهای آن از خصوصیات شخصیت های رشد یافته در زندگی مشترک است.

آنها به نظرات شخصی خود برای مسائل زندگی شان متکی هستند و رازها و مسائل خصوصی شان را میان خود با گفتگو حل و فصل می کنند. این زوجین ضمن احترام به یکدیگر و خانواده های هم، به یکدیگر عشق می ورزند و اطلاعات خود را درباره روابط عاطفی همسران به روز می کنند. در هر حالتی حامی و تکیه گاه یکدیگر هستند و چالش های زندگی را مهارت های حل مسئله مدیریت می کنند.

آنها می دانند که شوخ طبعی، تفریح و دورهمی از لوازم قوام یک خانواده استوار است. ابدا یکدیگر را تحقیر نمی کنند و بلکه بسیار با یکدیگر عزت مندانه رفتار می کنند و نسبت به هم غرور و تکبر روا نمی دارند. انتقاد پذیر هستند و با نرمی از یکدیگر انتقاد می کنند. قهر و دلخوری شان از یکدیگر بیش از چند ساعت طول نمی کشد.

در پایان زوجین موفق که در ازدواج به رشد و کمال دست یافته اند به خوبی درک می کنند که از دوران مجردی عبور کرده اند و اکنون مسوولیت یک خانواده بر دوش آنها است، پس تلاش می کنند با زندگی جدید خود سازگارتر باشند و خود را با شرایط زندگی وفق دهند.

زهره علوی

انتهای پیام

 

ما را در ایتا دنبال کنید

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید