آنچه یک فعال فرهنگی در فضای مجازی باید بداند

اگر به دنبال تبلیغ معارف دینی در فضای مجازی هستید، حتما تا انتهای این مطلب، رو مطالعه کنید تا به شما بگوئیم که برای یک تبلیغ هدفمند، پرمخاطب و اثرگذار در فضای مجازی باید، مهارتهای رو یاد بگیرید.

اشتراک‌گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

مهارتهای مورد نیاز مبلغ و فعال فرهنگی در فضای مجازی در ۳ بخش اصلی و ۷ بخش فرعی، پیشنهاد می شود.

بخش‌های اصلی

تولید محتوا:در مهارتهای این بخش، دانش‌پژوهان با اصول تولید محتوای مورد نیاز تبلیغ آشنا می شوند.

اصول ایده‌پردازی و سوژه یابی
تقویم محتوا، اهمیت و استانداردها و ابزارهای تدوین آن
شیوه‌های بازنشر، بازسازی و بازآفرینی محتوا
استانداردها و شیوه‌های تولید محتوا ویژه اینستاگرام
استانداردها و شیوه‌های تولید محتوا ویژه کانال‌های پیام‌رسان
استانداردها و شیوه‌های تولید محتوای متنی ویژه وبلاگ‌نویسی
استانداردهای نوشتن و تولید متن محتوای صوتی (پادکست)
معرفی اجمالی ابزارهای همراه هوشمند جهت تولید محتوای صوتی(پادکست)
 معرفی اجمالی ابزارهای همراه هوشمند جهت تولید محتوای تصویری(کلیپ)
 معرفی اجمالی ابزارهای همراه هوشمند جهت تولید محتوای تصویری(عکس)
 معرفی اجمالی ابزارهای رایانه‌ای و اینترنتی جهت تولید محتوای متنی
 معرفی اجمالی ابزارهای همراه هوشمند جهت تولید محتوای متنی
معرفی منابع آنلاین دریافت محتوای تصویری (کلیپ) آماده
معرفی منابع آنلاین دریافت محتوای تصویری (عکس) آماده
معرفی منابع آنلاین دریافت محتوای صوتی آماده
سبک نوشتن در تولید محتوا
روش‌های تولید محتوای حداکثری
شیوه‌های طراحی و تدوین اقدام به عمل یا Call to Action
شیوه‌های تولید محتوای ویروسی Viral Content
شیوه‌های تولید محتوای همیشه سبز Evergreen Content
شیوه‌های تولید محتوای حمایت‌شده (دارای اسپانسر)
بایدها و نبایدهای حفظ حقوق محتوا در copywriting و copyright
اصول دریافت محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
استانداردهای تولید متن محتوای تصویری (اینفوگرافیک)
آشنائی با اصول اولیه عکاسی
آشنائی با قالب‌های تولید محتوای صوتی (پادکست) (مونولوگ، دونفره و..)
 معرفی اجمالی ابزارهای رایانه‌ای و اینترنتی جهت تولید محتوای تصویری(کلیپ)
 معرفی اجمالی ابزارهای رایانه‌ای و اینترنتی جهت تولید محتوای تصویری(عکس)
معرفی اجمالی ابزارهای رایانه‌ای و اینترنتی جهت تولید محتوای تصویری(اینفوگرافیک)
 معرفی اجمالی ابزارهای رایانه‌ای ضبط از صفحه مانیتور جهت تولید محتوای چندرسانه‌ای
آشنائی با اصول اولیه تولید محتوای تصویری در پرده سبزکروماکی
اشنائی با ابزارهای مطالعه سریع و هوشمند اطلاعات(مانند RSS و..)

توزیع محتوا:فرم‌بندی محتوا و آشنائی با وبلاگ‌نویسی و ویکی‌نویسی از سرفصل‌های مهم در این بخش می‌باشد.

آشنائی با اصول اولیه ویکی‌نویسی
فرم‌بندی به فایل‌های تصویری ویژه اینستاگرام با استفاده از ابزار آفلاین، آنلاین و همراه هوشمند
فرم‌بندی به فایل‌های تصویری ویژه آپارات و یوتیوب با استفاده از ابزار آفلاین، آنلاین و همراه هوشمند
فرم‌بندی به فایل‌های عکس ویژه اینستاگرام با استفاده از ابزار آفلاین، آنلاین و همراه هوشمند
فرم‌بندی به فایل‌های صوتی(پادکست) با استفاده از ابزار آفلاین، آنلاین و همراه هوشمند
شیوه‌های انتخاب نام دامنه خوب و ثبت آن
فرم‌بندی به فایل‌های متنی ویژه وردپرس(گوتنبرگ) با استفاده از ابزار آفلاین، آنلاین و همراه هوشمند
آشنائی با اصول اولیه نصب و راه‌اندازی وردپرس
آشنائی با افزونه‌های پرکاربرد وردپرس
اصول اولیه ویراستاری و معرفی ابزارهای آنلاین
آشنائی با اصول حرفه‌ای ویکی‌نویسی
آشنائی با اصول اولیه گیمیفیکیشن (Gamification) و تاثیر آن در تبلیغ دینی
اصول طراحی الگوی هاب و اسپوک در توزیع محتوا

ترویج محتوا:در این بخش، مباحثی مانند شیوه‌های بهتر دیده شدن مطالب در موتورهای جستجو، اصول مدیریت کانال و صفحات اجتماعی، مطرح شده است.

ترویج محتوا چیست و چه تفاوت‌های با توزیع محتوا دارد؟
آشنائی با اصول اولیه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
اصول ایجاد و مدیریت کانال در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی
اصول ایجاد و مدیریت گروه در پیام‌رسان‌ها داخلی و خارجی
اصول ایجاد و مدیریت کانال در اینستاگرام
اصول ایجاد و مدیریت صفحه در توئیتر
مفاهیم پایه مرتبط با شیوه‌های مدرن تبلیغات اینترنتی
شیوه‌های طراحی کمپین تبلیغاتی دیجیتالی
تست A/B چیست و در ترویج محتوا چه کاربردی دارد؟
آشنائی با انواع شیوه‌های تبلیغات کلیکی (PPC)
اصول برچسب‌گذاری محتوا یا Content Tagging
اصول طراحی صفحه فرود یا Landing Page در وب‌سایت
اصول تولید محتوای پست میهمان و راه‌های انتشار آن
آشنائی با اصول پیشرفته بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
اصول طراحی و اجرای ایمیل مارکتینگ
اصول ایجاد و مدیریت کانال در آپارت
اصول ایجاد و مدیریت کانال در یوتیوب
اصول ایجاد و مدیریت کانال در اسپاتیفای
اصول ایجاد و مدیریت کانال در اپل پادکست و کست‌باکس
شیوه‌های برگزاری پخش زنده در آپارات
شیوه‌های ایجاد استودیو در یوتیوب
اصول ایجاد و مدیریت صفحه در فیس‌بوک
اصول ایجاد و مدیریت صفحه در لینکدین
معرفی اجمالی ابزارهای مدیریت حضور در شبکه‌های اجتماعی (مانندHootsuite و ..)
آشنائی اولیه با سایر روش‌های بازاریابی(بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)- بازاریابی موبایلی-بازاریابی موتورهای جستجو و..)
بخش‌های فرعی

سواد اطلاعاتی و جستجوی محتوا:جستجوی موثر در اینترنت و دستیابی به اطلاعات صحیح از منابع اصیل دینی (آیات و روایات و منابع مرجع) از جمله مباحث مطرح در این بخش می‌باشد.

اصول طراحی شناخت دقیق نیاز اطلاعاتی
انتخاب کلیدواژه‌های مناسب برای جستجو
جستجوی هدفمند و موثر در موتور جستجوی گوگل
شیوه‌های جستجوی آیات به صورت موضوعی
شیوه‌های جستجوی روایات به صورت موضوعی
شیوه‌های اعتبارسنجی روایات
شیوه‌های دستیابی به منابع تاریخی، کلامی، فلسفی و…
شیوه‌های اعتبارسنجی منابع دریافتی از اینترنت

سواد دیجیتال:آشنائی با تکنولوژی‌ها و ادبیات جدید فضای مجازی مانند اینترنت اشیاء، کلان داده، حکمرانی در فضای مجازی و… در دروس این بخش، مطرح می‌گردد.

اصول رعایت مسائل امنیتی در توزیع و ترویج محتوا
آشنائی با ابزار انتقال محتوا (مثلا از تلفن همراه به رایانه و..)
آشنائی اجمالی تاثیرات اینترنت اشیا IOT بر سبک زندگی
آشنائی اجمالی تاثیرات کلان داده بر مدیریت محتوای دینی
آشنائی اجمالی با تاثیرات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بر فرم‌بندی و توزیع محتوا
آشنائی اجمالی با تاثیرات فضای ابری cloud storage بر ذخیره‌سازی و توزیع محتوا
آشنائی اجمالی با تاثیرات هوش مصنوعی در ترویج سبک زندگی
معرفی ابزارهای آنلاین ذخیره‌سازی محتوا
اشنائی با ابزارهای مطالعه سریع و هوشمند اطلاعات(مانند RSS و..)
آشنائی با ادبیات حکمرانی در فضای مجازی و ارائه گزارشی از فعالیتهای رقبا در این زمینه
آشنائی با تکنولوژی بلاک‌چین و تاثیرات آن بر فضای مجازی آینده
آشنائی با ظرفیت‌های نسل پنجم ارائه خدمات اینترنت ۵G و تاثیرات آن بر ارائه محتوا

مدیریت رسانه:برخی از مباحث اولیه مدیریت رسانه مانند آشنائی با انواع رسانه‌های اجتماعی، مخاطب‌شناسی و شاخص‌های اثرگذاری رسانه در این بخش مطرح می‌شود.

تعریف رسانه:آشنایی با رسانه های جمعی و رسانه های اجتماعی
آشنائی با برخی از انواع رسانه های اجتماعی
تعریف و اهمیت مخاطب شنا‌سی و پرسونای مخاطب
شیوه‌های طراحی پرسونای مخاطب
شاخص‌های اثربخشی رسانه

مدیریت تیم:شیوه‌های ایجاد، توسعه و تقویت تیم، حل تعارضات در تیم، اصول رهبری موفق و آشنائی با ابزارهای مدیریت تیم از جمله مباحث مطرح در این بخش می‌باشد.

آشنائی با شیوه‌های ایجاد، تقویت و توسعه تیم
اصول رهبری موفق در تیم
روش‌های حل تعارضات در میان افراد تیم
معرفی نرم افزارهای مدیریت تیم و پروژه

برندسازی شخصی:شیوه‌ طراحی برند، مدل‌های مطرح خودشناسی، اصول طراحی هویت برند و زبان بدن، از جمله مباحث مطرح در این بخش می‌باشد.

آشنائی با مدل‌های برندسازی شخصی در فضای مجازی
آموزش شیوه طراحی هویت برند(ارزیابی برند، ترسیم چشم‌انداز برند و..)
آشنائی با مدل‌های مطرح خودشناسی از طریق تست‌های روانشناسی مانند MBTI و…
اصول طراحی هویت بصری برند
اصول سخنوری و فن بیان در تولیدات ویدئوی
اصول کلی ارتباطات غیر کلامی (زبان بدن)

اقتصاد دیجیتال:شیوه‌های کسب درآمد از تولید محتوا یا اقتصاد دیجیتال در عرصه تولیدات فرهنگی از مباحث در این بخش می‌باشد.

ارزیابی محتوا:شاخص‌های کلیدی عملکرد و شیوه ارزیابی آنها در سه بخش اصلی  و آشنائی با ابزارهای آنلاین ارزیابی از جمله مباحث مطرح در این بخش می‌باشند.

معرفی ابزارهای آنلاین ارزیابی عملکرد کانال و صفحات در شیکه‌های اجتماعی
شاخص های کلیدی عملکرد و شیوه ارزیابی آن در حوزه‌ی تولید محتوا
شاخص های کلیدی عملکرد و شیوه ارزیابی آن در حوزه‌ی توزیع محتوا
شاخص های کلیدی عملکرد و شیوه ارزیابی آن در حوزه‌ی ترویج محتوا
راهنمای جامع استفاده از گوگل آنالتیک و کنسول گوگل در ارزیابی وب‌سایت
کلیدواژه‌ها:برگزیده, تبلیغ مجازی

عضویت در باشگاه دی‌جی‌زیست

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پیشنهاد میکنیم این مطالب را هم بخوانید

معرفی کتاب

روانشناسی شهرت

به گزارش رصد دی‌جی‌زیست، به نقل از پایگاه پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، کتاب ” روان شناسی شهرت ” به قلم گیل استیور، ترجمه احسان شاه¬قاسمی و به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *